Azken urte hauetan garrantzi handia eman zaion gai bati burz hitz egingo dugu, Bullying-a. Hitz egiteko gai garrantzitsu bat dela uste dugu, zeren eta gaur egun arazo oso arrunta da. Arazo hau nahiz eta gizarte ea arlo guztietan gertatu ohikoena klasean eta eskola giroan jasatea da. Arazo hau txikiak direnean hasi ohi da, klasean ez zaiolako garrantzia nahikoa ematen gai honi; txikiak direnenetik gai hau arruntatzat hartzen dute.
Arazo hau sufritzen duen ikasleak normalean desberdintasunaren bat izan ohi du taledarekin konparatuz. Bullyinga jasateko arrazoi nagusiak fisikoa, generoa, kultura, arraza, gustuak,... izan daitezke besteak beste. Pertsona berak jasotzen duen indarkeri mota hau, ondorioak izan ditzake bere ikasketetan edo beste zenbait arlotan, lo egiteko arazoak adibidez. Etorkizun batean lan zailtasunak izanez aparte, bere bizitza pertsonalean eduki ditzake ere bai.
Arazo hau eraginak izan ditzake ez bakarrik pertsona beran; bere ingurukoek jasan ditzakete. Biktimak zenbait arazo ezberdin eduki ditzake, adibidez tripako edo buruko minak edo oka egiteko nahi jarraiak.
Hauek ez dira fisikoak bakarrik izaten, psikologikoak ere izan daitezke, autoestima baxua, ikasketen interesa galketa eta horrekin ikasketen porrota etor dezake, gainera antsietea sor, depresioa edo burua botatzeko pentsamenduak sor daitezke.
Kasu askotan, arazoa duenak ez da biktima bakarrik, askotan ere bai diskriminazio honen sortzaileak arazoak izan ditzake. Abusu hau umeak familia giroan izandako arazoengatik edo pasaden urteetan eskolan izan duten arazoren batengatik, adibidez harremanak egiteko zailtasuna izan duelako sor daiteke. Orain klaseak taldeko buruzagitzat hartzeko akzio hauek betetzen ditu, ikaskideek ikusteko gainerako umeak zapaldu ahal dituela, eta beraz errespetatu behar zaiola, berak besteengandik zapalduta ez ikusteko.
Beraz, gai hau hartzea pentsatu dugu, umeak nahiz eta txikiak izan, ere bai txarto pasatzen dutelako, eta ondorio larriak jasan dezaketelako. Horregatik, irakasleak arazo honetan parte hartu behar du eta ahalegindu behar da arazo hau konpontzen hainbat zereginen bitartez, gaia klasean lantzen eta gurasoekin kontaktuan jartzen.
Kasu askotan, arazoa duenak ez da biktima bakarrik, askotan ere bai diskriminazio honen sortzaileak arazoak izan ditzake. Abusu hau umeak familia giroan izandako arazoengatik edo pasaden urteetan eskolan izan duten arazoren batengatik, adibidez harremanak egiteko zailtasuna izan duelako sor daiteke. Orain klaseak taldeko buruzagitzat hartzeko akzio hauek betetzen ditu, ikaskideek ikusteko gainerako umeak zapaldu ahal dituela, eta beraz errespetatu behar zaiola, berak besteengandik zapalduta ez ikusteko.
Beraz, gai hau hartzea pentsatu dugu, umeak nahiz eta txikiak izan, ere bai txarto pasatzen dutelako, eta ondorio larriak jasan dezaketelako. Horregatik, irakasleak arazo honetan parte hartu behar du eta ahalegindu behar da arazo hau konpontzen hainbat zereginen bitartez, gaia klasean lantzen eta gurasoekin kontaktuan jartzen.
Irakurri dut.
ErantzunEzabatuOinarritu zertan egiten zareten ez dago argi (eta agerian uzteko esanda zegoen); nora doan ere ez dago argi, zuek analisi horrek -akaso, hobeto, "balorazio horrek"- nora zaramatzaten ere ez da igartzen. Irakasleak parte hartu behar duela badiozue, bai, baina zer zelan egiteko? Zuek diozuen hori edozein egunkaritan irakur daiteke; baina zuek, etorkizuneko irakasleok, hori nola egiten den esan behar duzue; nola egingo duzuen, ezer egitea zuen esku dagoenean.