(Pentsatu pixka bat eta gero ondorengoa irakurri mezedez)
Bai, garrantzia handia du erabilitako hizkuntzak hezkuntzarako. Erraza da hizkuntz NEGATIBOA erabiltzea, EZ, BAINA, eta beste hainbat. Baina duela denbora gutxi gauza batengaz konturatu egin nahiz eta nire inguruneko pertsonei zabaldu nahi diet nire ezagutza, bai irakaskuntza arloan aritzen direnak edo arituko direnak eta bai umeak dituztenei eta hezitu behar dituztenei.
Hobeto sentituko gara gure lana baloratzen dutenean, errespetatua izaten digutenean, eta motibatuagoak egongo gara. Eta horain pentsatsu; benetan uste duzue zerbaiterako balio dutela errekriminazioak, ironiak, umiliazioak eta bigarren intenzioak?
Nire bisitza profesionalean zehar baieztatu dezaket hizkuntza POSITIBOA eragin handia ena ona duela ikasleentzat. Interakzioa bultzatzen du, errespetua, maitazuna, eta gainera hizkuntz negatiboarekin baino askoz hobeto eta errazago lortzen dire emaitzak. Orduan gogoratu hizkuntza positiboa garapen pertsonala, autoestima eta bakoitzak beregan duen konfiantza garatzen du.
Nire antzinako irakasle batekin topo egin nuenean pasaden astean, goi aipatutako guztia esan zidan, eta berak esandako modura erreflexatu nahi izan dut. Interesgarria iruditu zitzaidan eta jakinbeharrekoa, gainera gure ideia irakaskuntzan haritzea da; orduan garrantsitzua da guretsako jakitea nola sentitzen diren hobeto, motibatuagoak, ikas nahia handiagorekin... ikasleak.
Hau da, hobeto izango da: Amaitzen dituzunean etxerako lanak, telebista ikusi ahal izango duzu; eta ez: EZ ba dituzu etxerako lanak egiten, EZ duzu telebista ikusiko.
Erabat ados ezaten duzunarekin.
ErantzunEzabatuOhar bat, baina, hiztegia zaindu behar duzu ideiak azaltzeko orduan, esan nahi duzun hori esateko "hizkuntza" ez da hitzik argiena.